Herkulárium

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Šikana na katolícky spôsob.

Kostoly. Stavajú ich do centier miest aj dedín. Majú slúžiť veriacim na to aby sa stretli s bohom. Každý kostol má vežu a zvonicu. Kedysi slúžili zvony nielen na zvolávanie veriacich k modlitbám, ale aj na ohlasovanie poplachov. Či už požiarnych alebo iných. Doba sa však zmenila. Vznikli profesionálne hasičské záchranné zbory a preto vyhlasovanie požiarnych poplachov už nieje potrebné. Tak isto vznikol aj systém varovných sirén ktorý je pravidelne preskúšaný a plne nahradil funkciu kostolných zvonov v tejto ich jedinej prospešnej činnosti. Kostoly však vyzváňajú ďalej. A čím ďalej tým častejšie a dlhšie. Katolícka cirkev sa týmto snaží priblížiť pravdepodobne islamu. Islamských veriacich totiž až päť krát denne zvolávajú k modlitbám z minaretov. No to je mi pokrok. Neuvedomujú si alebo to robia naschvál že takto neprístojne narušujú ľuďom nielen spánok ale celý biorytmus. Bezdôvodne.


Neďaleko môjho domu je kostol ktorý vyzváňa mirnix dirnix hoci kedy. Do nedávna začínalo prvé zvonenie o piatej hodine ráno. Kedysi to možno slúžilo na zvolávanie ľudí na pánske, ale to dnes už nefunguje. Hlavne že im zostalo zvonenie. Ľudia sa sťažovali na mestskom úrade že tým kostol narušuje nočný kľud. Tak milí pán farár s kaplánom dali prestaviť časovač na šiestu hodinu rannú. To by mi až tak nevadilo keďže taký čas som už bežne hore a idem do práce. Lenže to zvonenie sa deje aj cez víkend. Ani to by mi nejako extra neprekážalo, ale prekáža to mojej malej dcérke ktorá sa vždy na budenie zvonov zobudí. Bohužiaľ nedá sa s tým nič robiť. Kostol zvoniť musí a bude a hotovo. Koho zaujímajú ľudia ktorím to vadí alebo ich to ruší? To je tá kresťanská dobrota. A teraz cez sviatky veľkej noci sa idú zblázniť úplne. Zvonenie začalo večer päť minút po pol desiatej a trvalo dobrých 15 minút. Niekomu potom trvá dobré dve hodiny aby opäť uspal dieťa ktoré vďaka úžasnej radosti zo zmŕtvych vstania nevedelo zaspať. A tam už nastupuje hnev rodiča ktorý sa stupňuje a nakoniec hraničí s nenávisťou ku kostolu, cirkvi a všetkým ich hlučným symbolom. To si ale vysoko predstavený cirkevný hodnostári neuvedomujú. Oni nikdy žiadne deti „nemali“ a tak pre to nemajú ani štipku pochopenia. Neuvedomujú si že takýmto svojim bezohľadným prístupom, ľudí k cirkvi a bohu nepriťahujú, ale vyvolávajú v nich odpor.


Typickým príkladom som aj ja. Z veriaceho sa stal najprv agnostik a teraz ateista. Vďaka cirkevnej bezohľadnosti sa vo mne môj ateizmus prehlbuje a ku všetkému cirkevnému pociťujem stále sa zväčšujúci odpor. Gratulujem preto kompetentným cirkevným predstaviteľom k tomu ako odrádzajú ľudí. Viem že nie som jediný a dúfam že nás bude stále viac a viac až dosiahneme silu ktorá je potrebná na to aby dokázala zrušiť takéto nezmyselné zvonenia a šikanovanie ľudí odopieraním spánku. Najviac dokáže človeka nazlostiť nemohúcnosť že proti tomuto stredovekému prežitku nič nezmôže. Zatiaľ.


Ateisti.euweb.cz


Kritika | stály odkaz

Komentáre

  1. :-(
    Násilné vnucovanie aj toho najkrajšieho, najmúdrejšieho, najlepšieho je sprosté násilie. Sprosté násilie by na iných nemal nikto páchať. Ani osoba (ževraj milujúca), ani inštitúcia, ani štát, ani žiadna cirkev! Ani v mene väčšiny, ani v mene manželského sľubu, ani v mene boha...
    publikované: 12.04.2009 08:06:15 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  2. suhlas !
    publikované: 12.04.2009 08:38:22 | autor: TPnetopier (e-mail, web, autorizovaný)
  3. pripojim osobnu skusenost
    pre zmenu s otvorenim restauracie pred par rokmi..ma terasu, na ktorej od rana do noci sedia zivly...doslova...cele dni hulakaju, vulgarizmy sa nesu aj cez okna bytu...je takmer nemozne prezit v byte tichu chvilu, ci posediet na balkone a vychutnavat krasu dna, vecera...vsade okolo su bytove domy, v kazdom ziju desiatky rodin, ludi, ktori chcu mat doma pohodu, ticho, nie byt nechcenymi posluchacmi opileckych kecov, hadok, dokonca bitiek...a este pred par rokmi sme boli doslova oaza pokoja...
    publikované: 12.04.2009 10:03:45 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Zvonkohra
    Čo bolo skôr? Kostol so zvonmi alebo ty? Prečo si sa rozhodol bývať pri kostole, kde počuješ jeho zvony? Je to problém tvoj alebo zvonov? Kto by ho mal potom riešiť? Máš dojem, že zvony?
    Mne sa napríklad zvuk zvonov páči a je nás zrejme dosť, ktorí sú podobní ako ja. Nenútime ťa bývať pri zvonoch a počúvať ich. Ak budem chcieť novú zvonicu, niekde v tvojej blízkosti, určite sa ťa cez stavebný úrad spýtajú na súhlas o jej postavení. Ak novú zvonicu zamietneš, nepostavia ju. Podobne, či si veriaci alebo neveriaci, je len tvoja slobodná vôľa. Ja tvoje rozhodnutie rešpektujem. Si ochotný rešpektovať aj ty moje?
    publikované: 12.04.2009 12:21:41 | autor: Rick (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. Odpoveď na zvonkohru
    Tu máš príklad ako ty a tebe podobní rešpektujú ľudí ako som ja http://slovakia.humanists.net/podlavice.htm . Mal by si si uvedomiť že nie všetky kostoly tu boli skôr ako naše domy. Starých kostolov je už málo väčšinou na dedinách a v mestách vyrastajú až teraz po revolúcii ako huby po daždi. Ja nemám nič proti zvuku zvonov, ale proti času kedy vyzváňajú. Niekedy počas pôstneho obdobia zvony dokonca nezvonili. Teraz zvonia nonstop, skoro ráno, neskoro večer, na obed. A tiež by ste si vy kresťania mali uvedomiť že nie každý je kresťan ako vy a preto nemusí trpieť vaše zvyky. Uvedom si že sloboda jedného končí tam kde začína sloboda druhého. Keby ti k domu pristavili minaret a každý deň by ti tam vyrevoval beduín čo by si povedal? Ja ťa tiež rešpektujem tak rešpektuj aj ty mňa.
    publikované: 12.04.2009 12:33:12 | autor: HerkuleS (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. a o nič ine nejde..
    len o to,aby si rešpektoval.. my teba tiež budeme.. kostoly nevyzvaňaju pre potešenie.. a zvony už dávno nezvolávajú ludí na bohoslužby.. zvony už len oznamujú,že sa niečo také v kostole bude diať.. pretože ten,kto chce prísť, príde.. Ale zase.. niesi jediný,čo býva pri kostole..a určite tvoja dcéra nebude prvou,ktorá pri kostole vyrastá.. vieš.. ludia žijú okolo letísk, železničných tratí a priecestí so zvukovou signalizáciou.. jednoducho.. je to riziko bývania.. mohli pri vašom dome postaviť nejakú fabriku ktorá by okrem hluku ešte aj znečistovala ovzdušie.. tiež nič príjemne.. ale.. bohužial.. sú veci, ktoré ovplyvniť nevieme.. a zvonenie kostolov je jednou z nich..
    publikované: 12.04.2009 13:53:37 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. Ako ma rešpektujete?
    Tak že zvoníte skoro ráno aj neskoro večer? Čo to trepeš? O fabrikách a podobných veciach. Vidno že si typický kresťan. A nakoniec zo seba ešte urobíš aj obeť neveriacich. To že sa v kostole dejú bohoslužby vie každý a kto má záujem môže si to prečítať na nástenke. Ale nie oni budú zvoniť lebo musia čosi oznamovať. Ja musím rešpektovať vaše zvony a vy nemusíte rešpektovať že ma rušia. Tu sa jasne ukazuje kto je aký tolerantný a dobrý. Vy o láske a dobrote len hovoríte. Ježiš tiež nebehal zavčas rána so zvončekom a neotravoval ľudí. Nechceš pochopiť že tým znepríjemňujete ľuďom život a vyrušujete ich. A ver tomu že zvonenie v kostoloch je jedná z vecí ktoré sa ovplyvniť dajú. Tie zvony totiž nezapína boh ale ľudia. A budem sa vždy snažiť aby s tým prestali. Možno to nedokážem, ale aspoň vám to budem znepríjemňovať vám tak ako to robíte vy mne. A na to mi poslúži aj to ako píšeš že nielen ja bývam pri kostole. A bude nás viac!
    publikované: 12.04.2009 14:11:35 | autor: HerkuleS (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Tak ešte raz
    Kto ťa núti bývať pri kostole a počúvať zvony? Všetky posledne postavené kostoly boli postavené na základe stavebného povolenia, ak ti to niečo hovorí. Prečo si nezasiahol a neprotestoval proti výstavbe kostola so zvonicou? Zrejme máš záujem len zapárať a preukazovať svoju neschopnosť riešiť tvoj problém.
    Ako ťa tak čítam, tvoj problém ani nie sú tak zvony, ako ty sám. Tebe život znepríjemňovať určite nikto nebude,ako to ty chceš iným. Keby sa aj niekto zlý našiel a chcel ti ho znepríjemňovať, určite veľmi rýchle pochopí, že nato si aj navyše vystačíš sám.
    publikované: 12.04.2009 16:45:19 | autor: Rick (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. Áno, ešte raz
    Klikol si si na tento link http://slovakia.humanists.net/podlavice.htm a prečítal si si čo sa tam píše? Že ani petícia nezabránila výstavbe kostola a biskup Baláž ešte aj mudroval? Tak o čom to točís? Ja sa naštvem sám? Poviem ti jedno, vy kresťania vôbec nieste dobrí, ale len chasa bezohľadných blbcov. Ja tu píšem o tom ako ma budí zvonenie a ty mi povieš aby som sa odsťahoval od kostola. A čo takto zbúrať kostol? Alebo rozbiť zvony? To by bolo riešenie tiež na úrovni tvojho návrhu. Ja som tu mal dom skôr ako tu bol kostol a nikto sa ma nepýtal či s tým súhlasím tak sa konečne zobuď. Keď sa tebe zvony páčia tak by si si mohol uvedomiť že existujú aj ľudia ktorým môžu prekážať, ale vo svojej kresťanskej nadutosti si presvedčený že máš patent na rozum.
    publikované: 12.04.2009 17:11:23 | autor: HerkuleS (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. pozdrav svoju dcérku :)
    jej tatino ju iste veľmi ľúbi a mal by sa menej rozčuľovať, najmä, ak sa rozčuľuje opakovane a nikam to nevedie...

    snáď existuje aj nejaké iné riešenie ako vzájomné nedorozumenie a osočovanie, nie? neviem síce aké, ale možno by sa dalo s farárom (ľuďmi, ktorí spravujú kostol) normálne dohodnúť na tom, aby nezvonili v neskorých nočných hodinách, hm? a ak ani to nepomôže, zdvíhanie tlaku je zbytočné...
    publikované: 12.04.2009 17:25:06 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Zvonenie
    Ja iba takú zlomyseľnú radu. Veď dnes majú vraj najväčší sviatok v roku, tak si mal ráno zapnúť kosačku a začať kosiť trávnik, alebo prášiť koberce. Ja som dnes upratovala v plnom nasadení a babky ma skoro opľuli. Aj keď z mojej strany to nebola zlomyseľnosť, ale nevyhnutnosť. Zajtra už zasa odchádzam do práce.
    Tých zadubencov už neriešim. Nech sa Ti darí.
    publikované: 12.04.2009 22:01:38 | autor: Hela (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. mna picne..
    víš co?.. nech sa ti darí..:))))))))))))))

    a aby ti pak,ked fakt dosiahneš,že tie zvony prestanu zvoniť, nerobila tvoja pubertálna dcéra diskotéku na celú ulicu..:))))))))))))))

    alebo ti budu vadiť spievajúce drozdy?.. alebo jazdiace auta?.. alebo to,že niekto u vás doma dýcha?..:))))))))

    takéto samonasieracie typy milujem..

    hez život ti.. bo ako tak sledujem, budeš to mať ešte sakra ťažké..:)))

    ale víš co?.. na Mesiaci asi bude relatívny klud.. nechceš sa vysťahovať?..:)))))))))
    publikované: 12.04.2009 22:50:59 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Nech ťa kľudne picne
    Evidentne nie si pri rozume keď píšeš také voloviny. Moja dcéra keď bude v puberte určite nebude robiť diskotéky na celú ulicu. O to sa postarám. Ja na rozdiel od vás kresťanov beriem ohľad aj na iných ľudí a nechám na pokoji tích ktorí majú inú životnú filozofiu. Ja milujem bezohľadné typy ako ty. Ja rozhodne nie som samonasierací. Mňa nasierajú vaše zvony ktoré opäť zvonili presne o šiestej ráno. Aký na to asi mali dôvod? Ani omša sa vtedy nekoná. Tak sa skús nad sebou a nad svojou vierou zamyslieť aby si ty a tebe podobný nezneprijemňovali život iným len preto že "milujete" Ježiša alebo podobné nezmysly.

    Pre HELU.Máš pravdu. Najbližšiu nedeľu vybehnem na dvor s motorovou pílou a narežem nejaké drevo. Drevom síce nekúrim, ale zvýšilo sa zo stavby tak nech si to pekne užijú tak ako si to vďaka nim užívam ja :)))
    publikované: 13.04.2009 06:48:14 | autor: HerkuleS (e-mail, web, autorizovaný)
  14. jaaaa.. jaaaaaaaa.. jaaaaaaaaaaaa.. jaaaaaaaaaaa..
    typicky príklad tolerancie a rešpektu..

    rehooooooooooot...:)))))))
    publikované: 13.04.2009 20:46:35 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Ty ..tyyyyyyyy.. tyyyyyyyyyyyyyyyy
    To myslíš ten zvon? No prepáč že ak sa nemôžem poriadne vyspať a ani moja dcéra tak sa mi ťažko toleruje ten tvoj plne rešpektujúci a chápajúci zvon. Tak sa len smej na tom čo ste za svine.
    publikované: 15.04.2009 16:53:43 | autor: HerkuleS (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. no ok.. dajme tomu,že žijem pri letisku.. napr. Sliač..
    tiež ma tie stíhačky a vojenské letadelka rušia.. a nelítam.. dám ich zrušiť?.. a čo keby som bývala pri želežničnom priecesti?.. a necestujem vlakom?.. necham zrušiť železnice?.. a čo potom tí,čo žijú pri dialnici..:)))

    poradím ti.. plastové okna utlmia zvonenie.. ja žijem pri kulturnom stredisku.. každú sobotu sú tam akcie.. a tiež nás rušili.. už nerušia.. síce sa v sobotne noci občas dusíme,ale ventilátor to poriešil.. či som mala zakazať ludom sobášiť sa,alebo tento okamžik oslavovať?.. verim tomu,že ty by si to urobil.. a to odhliadnuc od faktu,že zvoni sa sotva desať minút.. svadba trvá celú Božiu noc..

    a inak.. k tej svini.. podla seba ma súdiť nemusíš.. ale chápem,že inak nevieš..
    publikované: 15.04.2009 17:13:07 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. a len tak.. na margo.. a čítaj aj diskusiu..
    publikované: 15.04.2009 17:19:17 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Zlatý môj to čo porovnávaš?
    Ty porovnávaš letisko a železnicu s kostolom? To čo je za nezmyslel? Lietadla musia lietať, vlaky musia jazdiť, ale musí kostol zvoniť o šistej ráno? Musí zvoniť na obed? (to mi nevadí). Musí zvoniť o piatej poobede a aj o šiestej po obede? (ani to mi nevadí) vadí mi to skoré ráno a to že moja dcérka by bez toho spala dlhšie. A vadí to aj mne aj mojej manželke. Naozaj to musí byť? Inak, mám plastové okná, ale keď je ráno kľud predsa to len počuť. Zvonili kedysi ráno o piatej, ale keďže to bolo proti všeobecne záväznému nariadeniu mesta o nočnom kľude museli to zmeniť na šiestu. Toto sa však začalo ani nie pred rokom. Predtým kostol tak skoro ráno nezvonil. Hovorím že mi nevadí ak zvonia hocikedy cez deň, ale prečo tak skoro ráno a každý deň celých 7 dní v týždni? Kto je tu teda netolerantný? A nechápem prečo si mi tu dal práve odkaz na ten link? Myslíš si že som ako tá pani alebo že chcem zničiť vašu cirkev? A poviem ti že ten problém nieje len môj. Bavil som sa o tom aj so susedmi. Niektorí už navrhli aj spísanie petície za zrušenie ranného zvonenia. Ja to riešim aj takouto formou, cez internet. Tak čo sa ti nepáči? Ešte raz opakujem. Sloboda jedného končí tam kde začína sloboda druhého.
    publikované: 15.04.2009 18:18:54 | autor: HerkuleS (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. áno..musí.. o 6tej rano.. aj o poldesiatej večer na bielu sobotu..
    skrátka.. musí.. božská moc a konská sila..:))) myslím,že tie vlaky,lietadla a auta nerušia o nič menej.. a ak sa dajú tolerovať tie,tak sa musí dať tolerovať aj to ostatne.. hold.. taká je realita.. sme ludia a nežijeme na tejto planéte sami.. a ak ja môžem tolerovať humbuk v meste kvôli nejakemu velkemu futbalovemu zapasu,tak ty môžeš tolerovať päťminutove zvonenie ráno o šiestej.. a ak si bol veriaci,tak musiš vdieť,že sa vtedy zvoniť musi.. už ked sa toho Anjel Pána nemodlíš.. tvoji rodičia trebars ešte stále ano..
    publikované: 15.04.2009 18:34:54 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Ty somár
    A to futbalové zápasy sú vás každý deň ráno? Nie, len raz za dva týždne, aj to poobede a ty sa ideš posrať. Lietadlom a vlakom ľudia musia cestovať trebárs za prácou lebo vďaka tomu prežijú. Ale bez tvojho Anjel, pána ktorý zvestoval panne (mimochodom panna ani tak nebola, až od 10 storočia kedy si to chreni vo Vatikáne vymysleli) sa žiť kľudne dá! A do teraz sme tu tak žili, len pred cca pol rokom si somári ako ty zmysleli že "milovať" boha je nad všetko ostatné a nedajú ľuďom spať. Sami si spôsobujete to že vás ľudia začnú nenávidieť tak už svoju hlúposť konečne prestaňte zakrývať za nejakého boha a priznajte si že ste netolerantní sebci.
    publikované: 15.04.2009 19:37:13 | autor: HerkuleS (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. no.. herkul.. ak nerozoznáš ženu od muža,tak viac nit o čom..:)))
    a za be.. nemyslim,že sa tu viac takých magorov,ako si ty najde.. a ak,tak to len poteš pán Buh.. magori nech radšej odpadnu,ako by mali robiť Cirkvi zlé meno..

    Pán Boh s tebou..
    publikované: 15.04.2009 19:40:48 | autor: ell.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. To je dobre že si žena
    Chlap hádam taký sprostý ani byť nemôže. Cirkev si urobila svoje "dobré" meno sama a preto s ňou radšej nechcem mať nič spoločné. A ty sa teš že na prvom vatikánskom koncile sa tvoji zbožňovaný bieli batmani len o jeden hlas zhodli že vy ženy nebudete podradnejšie ako rožný statok. Zato si im taká vďačná a preto na nich nedáš dopustiť. Však? Nabudúce si daj normálny nick aby každému bolo jasné čo si zač ty hermafrodit. A pána boha len ty nechaj pekne pri sebe. Ja ho nepotrebujem :)
    publikované: 15.04.2009 20:03:21 | autor: HerkuleS (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. zvony
    haha, musím sa priznať, že ťa celkom chápem, herkules, aj mne tie zvony o piatej dosť vadili:D najmä kým sme ešte nemali plastové okná. aj keď som katolíčka, priznám sa, že ma bolo počuť dobre nadávať vždy, keď ma to ráno zobudilo a už som nemohla zaspať (ja chodím spať neskoro a nie som žiadne ranné vtáča). aj som to hovorila zopár kompetentným, no a od istého času zvonia ráno tuším "až" o šiestej. teraz mi to ale už nevadí, lebo to tak nepočuť vďaka tým oknám.
    no a zvonenie o desiatej večer je len raz do roka, kedy slávime najväčšiu udalosť v dejinách - zmŕtvychvstanie. Ježiš nám všetkým - aj tebe;) - otvoril nebo, a to je už čo oslavovať. síce teba to nezaujíma, ale jeho možno hej;)
    publikované: 17.04.2009 23:52:07 | autor: lola (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Zase zvony a nielen to
    Ináč tie zvony zvonia rána o 6.00 aj o 6.10. Zbohom zdravý rozum. A čo sa týka toho Ježiša tak mi je smiešno. Povedz nejakému hinduistovi že Ježiš za neho zomrel tak sa len pousmeje. On by ti mohol povedať že Višnu stvoril svet pre teba. A tým svetom je on ako boh. A bol tu skôr ako tvoj židovský boh. Keby si žila v ďalekej Ázii tak by ťa ani nenapadlo pripustiť že nejaký Ježiš za teba zomrel keby si o ňom prd vedela. Ježiš nikomu nebo neotvoril. Tomu veríš len ty a tebe podobný. Povedz mi kde je nebo? Nad mrakmi? Alebo až na orbite?Vvšade tam sme už boli a žiadne nebo nebolo. Jáááááj. Ty myslíš duchovné. Ale ja som len zviera a zvieratá nemajú dušu (také je učenie cirkvi) takže pre mňa nebo neexistuje a teda ani peklo. Posmievam sa nad tým že na základe viery sa dokážeš považovať za inteligentného človeka (nieže by si nebola, ale v tom súvis určite nieje). Som rád že si na môj blog opäť zablúdila. Napriek našim neprekonateľným názorovým rozporom. Ty si zapečená kreacionistaka a ja ateista. Môj ateizmus mnohý často spájajú s nenávisťou, ale o tom to rozhodne nieje. Ja nie som človek ktorý by mal niekoho nenávidieť alebo po tom túžil. Som však tvrdý v diskusiách a na na zmenu názoru mi rozhodne nestačí prečítať si nejakú webovú stránku. Aj moja stránka možno formuje názory ľudí a pri tom sem chodia aj moji odporcovia.
    publikované: 18.04.2009 09:56:58 | autor: HerkuleS (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Višnu a Ježiš
    "Ináč tie zvony zvonia rána o 6.00 aj o 6.10."
    no to máš niečo ako opakovaný budík, chápeš:) to už nejako treba vydržať:D

    ale inak si tiež myslím, že to rozhodne nie je dôvod na nenávisť. ani odlišný svetonázor. na tvojom blogu je kopec vecí, s ktorými súhlasím (hip-hop a podobne:D), aj keď ty veríš jednému a ja druhému. no a zapečená rozhodne nie som. to už hovoríš len tak zo zotrvačnosti;)

    a keď už teda spomínaš Višnu: povedz, ako sa prejavil, že je skutočný? kedy prišiel medzi svoj ľud? čo preň urobil?
    a never, že v Ázii nie sú kresťania. nie je ich síce toľko ako v Európe či Amerike, ale sú aj tam. a pripúšťajú Ježiša a veria v neho. nie kvôli vedeckým, historickým či iným dôkazom, ale preto, že ho stretli. osobne. chápeš. aj ja som ho stretla a preto v neho verím. všetky ostatné dôkazy sú pre mňa len pomocné. lebo keby na to, aby človek uveril v pravého Boha, potreboval nejakú špeciálnu inteligenciu, to by ich veľa nebolo, tých veriacich. ja sa síce, ako vravíš, považujem za inteligentnú (či skôr druhí ma považujú), ale to nie je základ mojej viery. to mi len pomáha lepšie sa v tom orientovať, prípadne aj vedieť zdôvodniť, prečo verím, čomu verím.
    v téme o evolúcii pokračujem vo vedeckej debate s lulu. ak chceš, pridaj sa tiež. viac hláv, viac rozumu:)



    publikované: 19.04.2009 18:00:00 | autor: lola (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. ježiši
    Ešte na záver. Veď kresťania sa ani nevedia dohodnúť na dátume veľkej noci. Podľa pravoslávnich je to dnes. Tak kto má pravdu?
    Aj keď z môjho pohľadu je to úplne jedno, lebo nič nie je pohyblivejšie, ako čas.
    publikované: 19.04.2009 22:12:06 | autor: lulu (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014