Dopravné nehody.
17.06.2006 20:47:00
V poslednom týždni sa stali dve nešťastné dopravné nehody o ktorých počulo oveľa viac ľudí ako o iných „bežných“ dopravných nehodách. Dôvod je jasný. Zahynuli pri nich politicky činné a známe osoby. Prvou z nich bol exminister kultúry František Tóth a druhou federálny exminister vnútra Ján Langoš. Je smutné keď ľudia zahynú pri dopravnej nehode, ale nie je to nič nezvyčajné. Chápem medializáciu oboch nehôd nakoľko šlo o známe osoby (zámerne nepíšem osobnosti). V oboch prípadoch sú si na vine samotní poškodení. Tóth si nedával pozor a vošiel na železničné priecestie práve vtedy keď po ňom prechádzal aj vlak a ako je známe vlak je väčšinou oveľa silnejší ako osobné auto. Chyba, ktorá stála život. Ján Langoš, notoricky známy svojou rýchlou jazdou si tiež môže za svoju nehodu sám. Nikto ma nepresvedčí že vodič multikáry sa mu vopchal do cesty. Čo je toto za blbosť? Kto vie čo je multikára je mu hneď jasné že má konštrukčnú rýchlosť len 50 km/h. Je len o niečo rýchlejšia od traktora a keď je ešte k tomu naložená kamením tak je pomalá ako slimák. Ako sa teda mohlo stať že multikára vošla do cesty Langošovmu vozidlu a ten už nijako nestihol zareagovať? Asi tak že vodič multikáry sa pozrel či nič nejde, a keď nič nevidel (alebo videl že je auto ešte ďaleko) vyšiel na hlavnú cestu. Lenže po hlavnej ceste „letel“ ako šialený Ján Langoš, zrazu bol pri multikáre a ešte k tomu ani nevenoval pozornosť riadeniu keď nestíhal ani brzdiť. A stalo sa čo sa stať nemuselo. Vyhasol úplne zbytočne jeden ľudský život. Toľko sa toho vždy hovorí o bezpečnosti na cestách a pritom ani známy ľudia nejdú nám ostatným príkladom. Keby tak Langoša namerali policajti určite by ani nedostal pokutu (kvôli tomu kto bol). Len že kto je nepoučiteľný tak je nepoučiteľný. Táto dopravná nehoda totiž nebola Langošová prvá, žiaľ bola jeho posledná. Tento článok píšem preto že všetka vina v tejto dopravnej nehode sa hádže na vodiča multikáry. Keby však ten udatný bojovník proti komunizmu dodržiaval dopravné predpisy a šiel rýchlosťou max. 90 km/h ako to povoľuje na cestách prvej triedy v SR dopravná vyhláška nemusela sa tak tragicky skončiť a možno k nej nemuselo vôbec dôjsť. Kto však má problémy dodržiavať predpisy nemožno sa mu čudovať že je stále s niečím nespokojný. Vodič multikáry bude teraz stíhaný za niečo za čo možno vôbec nemohol. Paradoxne sa mu o to postaral niekto kto „bojoval za jeho slobodu“ proti komunizmu. Keď aj bojoval tak ako jazdil čudujem sa že z toho boja vyšiel živý.
Komentáre
A ty si tam...
Zároveň tiež nechápem, ako súvisia Langošove šoférske zručnosti s jeho prácou v Ústave pamäti národa.
Tak mu treba